dimecres, 6 de juny del 2012

Peix volador i noves captures.



Hola.



Perdoneu el retard però feia dies que no navegàvem i no he tingut oportunitat de pescar.
Primer de tot (com us vaig dir a l'anterior entrada) us ensenyaré a fer un nou esque, tot hi que hi ha un element bàsic que costa de trobar. Bé... que te trobi.

Necessiteu: 2 hams, de 30 a 40 cm de cable, 2 premsa cables, alicates, fil de cosir resistent (com vaig dir, jo utilitzo el de cosir veles) i el més difícil de tot un peix volador.

Nota: en cas de que no aconseguiu un peix volador, que és molt difícil que caigui a la coberta del vaixell, tampoc heu de comprar sardines o cavalles a la peixateria, (seria malgastar diners) només heu de pescar llises al port de dos formes: Amb ham, fil. plom i pa o esperar a la nit i pescar-les amb el salabret.

Primer pas: Poseu els 2 hams al cable i els premseu amb les alicates, la distància entre els 2 hams no us la puc dir amb exactitud, depèn de la mida del peix:





Segon pas: Teniu 2 opcions, una és aguantar els dos hams amb el fil de cosir i l'altra es passar l'extrem que no te ham del cable per l'anus i treure'l per la boca (preferiblement fer la segona opció, és més resistent).

I ja està, llest per pescar.

Com sempre, us poso una fotografia del peix que he pescat amb el truc que us ensenyo, però en aquest cas fa dies que no me'n cau cap al vaixell.
Abans d'obrir aquest blog vaig pescar un “dorado” (llampuga) que va sortir al MICCOA SAIL, també vaig tindre picades de peixos molt grans creuant el Atlàntic que no vaig aconseguir pujar a bord.

I ara us explico les meves últimes captures:




Aquests 2 peixos no vam aconseguir saber quina espècie era però es veu que els hi agrada molt els peixets de plàstic blanc que mouen la cua a l'aigua.
Si no voleu pescar peixos molt grans, podeu pesca cavalles amb aquest esque, mol utilitzat per a llobarros a les costes tirant i recollint, però a alta mar va bé per cavalles:



Bé i ara els peixos grans:






Un “dorado” (llampuga) de 1,10 m de més de 8 kg.

També haig de mencionar que a la “Gulf Stream” és una via de pas pels peixos, sobre tot per les tonyines “yellowfin”.
Estava recollint la canya i quan tenia la “rapala” a 20 m una tonyina gegant o també “yellowfin” (molt comunes en aquella zona) va saltar de l'aigua amb l'esquer a la boca, és va capbussar de nou i va trencar l'ham una estrebada.

Qualsevol peix que pesqueu amb algun dels meus trucs, no us oblideu de fer-m'ho saber. Gràcies.

I fins la propera entrada.


BORIS.

1 comentari:

  1. Ostres, quin peix més gros, feliçitats Boris ja he vist les imatges i tambe molt bonic el peix volador. Espero que us vagi bé i sort a Washington.Nomes us queden uns 1.000km .

    Roger Martínez Pardell.

    ResponElimina